Süti beállítások

Mi az SEAL technológia?

Mi az SEAL technológia?

A hagyományosan defekttűrőnek nevezett abroncsok működésének a lényege az olyan extrém mértékben megerősített abroncs oldalfal, amely légvesztés esetén is "elbírja" az autó súlyát néhány kilométeren át, korlátozott sebesség mellett. Emiatt a merevség miatt azonban sok autó használó kényelmetlennek, keménynek érezte az autót vezetés közben.

A következő képen egy hagyományos defekttűrő (ROF - Runflat) abroncs szerkezeti felépítése látható :

A SEAL technológia teljesen másképp működik.

Az abroncs futófelületének belső oldalára egy egy ragadós és viszkózus defekttömítő anyagot visznek fel, amely eltömíti a keletkezett lyukat az abroncs futófelületén és a vállrészén, ha a sérülést okozó tárgy átmérője nem haladja meg az 5 mm-t. Ha a defektet okozó tárgyat eltávolítjuk a gumiabroncsból, a SEAL réteg azonnal eltömíti a rést, és megakadályozza a levegő kiáramlását. Mindeközben az abroncs megőrzi rugalmasságát, nem kell a komfortérzet tekintetében kompromisszumot kötni.

A defektet követően nincs szükség az azonnali megállásra, vagy az abroncs azonnali cseréjére. A SEAL technológiával ellátott gumiabroncsok oldalfalán egyértelmű jelölés utal arra, hogy az adott abroncs ilyen rendszerrel van ellátva. Ezek az abroncsok teljesen kompatibilisek azokkal a keréktárcsákkal, melyek normál kereskedelmi forgalomban kaphatóak.

A lap alján megtekintheti a Continental rövid kisfilmjét a SEAL technológia működéséről a gyakorlatban.

A SEAL technológiát elsőként a Continental alkalmazta, azonban azóta több más gyártó is kifejlesztette a saját hasonló megoldását.