Süti beállítások

A Nokian elkészítette az elektromos autókra szánt téligumi típusát

A Nokian elkészítette az elektromos autókra szánt téligumi típusát

A neves téligumi specialista, a finnországi Nokian gumiabroncs gyártó sikeresen kifejlesztett egy olyan téli abroncsot, mely kifejezetten az elektromos autók menettulajdonságaihoz lett tervezve, és akár 30 százalékos gördülési ellenállás csökkenést képes elérni a téli körülmények között villanyautókon használva. Kifejezetten a BMW i3 elektromos járművének tulajdonságaihoz szabták, és a Nokian Hakkapeliitta R2-es jelenleg az első olyan téligumi, mely az Európai Uniós gumiabroncs címkén megkapta az 'A' legjobb jelölést az energiatakarékosság, vagy másképpen a legjobb az üzemanyag hatékonyság terén.

A BMW és a Nokian együttműködése korántsem véletlen

Talán sokan meglepődnek, hogy a BMW mért nem a nagyobb prémium gyártók közül választott egyet arra a fontos feladatra, hogy a nagy reményű i3-as modelljére téli abroncsot tervezzen. De attól függetlenül, hogy a Nokian nem tartozik a világ legnagyobb és legnevesebb gumiabroncs gyártói sorába, kiváló gumiabroncsokat készít, és főként a téli abroncsai nevezetesek az északi autósok körében. Talán azt is kevesen tudják, hogy a téligumi feltalálója tulajdonképpen a finn Nokian cég volt, 1934 teljesen egyedül fejlesztették ki az első direkt téli használatra tervezett abroncsot.

Tehát a BMW korántsem bízta a véletlenre, hogy mérföldkőnek tartott i3-as modelljére megfelelő téligumi készüljön. Az eddig nem használt gumiabroncs méret (155/70R 19) is bizonyítja, hogy a finn gyártó valami speciálisat készített, hogy mindamellett, hogy maximálisan biztonságos legyen az abroncs, teljesítse a villanyautóknál szintén elsőrendűen fontos energiatakarékossági tényezőket is. A végeredmény minden szempontból kielégítette a BMW mérnökeinek elvárásait, sem a biztonság, sem a gazdaságosság, sem a teljesítmény terén nem találtak semmi kivetnivalót, sőt az 'A' energiatakarékosság elérése túlszárnyalta kívánalmaikat is. Ez a kivételes abroncs egyébként rövidesen elérhető lesz a vásárlók számára a skandináv országokban, és később más piacokon is.

A Hakkapeliitta R2-es jellemzői

A rendkívül fontos csökkentett gördülési ellenállást több tényező együtt eredményezi, ezek közül az egyik az, hogy a gumiabroncs testét az átlagosnál masszívabbra, keményebbre tervezték, és az új anyagokból készülő abroncs kiválóan kerüli el a nemkívánatos hőtermelődést és a felesleges belső deformációkat. A cég azt ígéri a vásárlóknak, hogy a létrehozott különleges technológiákat a jövőben a többi téligumi típusban is megtalálhatóak lesznek, és nemcsak az elektromos autó tulajdonosok élvezhetik a maximális energiatakarékosság előnyeit.

A gumiabroncs alacsony gördülési ellenállását egy teljesen új fejlesztésű gumikeverék is elősegíti, beleértve ebbe az 'Intelligent eSilika' futókeveréket, melynél a molekula láncolatok kellően erős, és rugalmas kapcsolatot eredményeznek. Mindennek köszönhetően a gumiabroncs kivételesen jól működik széles hőmérsékleti tartományokban.