Kosár tartalma:

Az Ön kosara pillanatnyilag üres.

Hogyan épül fel a téli gumiabroncs szerkezete?

Kopás mindkét szélen: ALACSONY A NYOMÁS

Ha a gumiabroncs így néz ki, valószínűleg alacsony a benne lévő nyomás. A gumiabroncs egyik legnagyobb ellensége az alacsony nyomás. Az alacsony nyomás csökkenti a bordázat élettartamát a gumiabroncs külső szélein (vagy vállain) jelentkező fokozott mértékű kopás következtében. Ezen felül túlmelegedés is bekövetkezik, ami a gumiabroncs tartósságát rontja. Végül rontja a gazdaságos üzemanyag-felhasználást, mert növekszik a gördülési ellenállás (a puha gumiabroncsokon történő haladás nagyobb erőkifejtést igényel a járműtől). Rendszeresen ellenőrizze a nyomás értékét. A normálistól eltérő gumiabroncskopás műszaki problémák vagy a nem megfelelő beállítás következménye is lehet.

Kopás középen: TÚLNYOMÁS

Ha a gumiabroncsban a szükségesnél magasabb a nyomás, a futófelület közepére esik a terhelés nagy része és ez a szélekhez képest gyorsabb kopást eredményez. Az egyenetlen kopás csökkenti a gumiabroncs élettartamát. Rendszeresen ellenőrizze a nyomás értékét!

A normálistól eltérő gumiabroncskopás műszaki problémák vagy a nem megfelelő beállítás következménye is lehet.

 

Mélyedések vagy domborulatok a futófelületen: KOPOTT ALKATRÉSZEK

A domborulatok (illetve mélyedések vagy csipkéződés) leginkább az első gumiabroncsokra jellemzők, bár a hátsó gumiabroncsokon is előfordulhatnak. Ez utalhat arra, hogy a kerekek nincsenek kiegyensúlyozva, illetve a felfüggesztés, a lengéscsillapítók vagy a kormányrendszer alkatrészei kopottak.


 

Fűrészfogas szélek: NEM MEGFELELŐ BEÁLLÍTÁS

A futófelület szélén fűrészfogak láthatók? A megoldás a kerekek összetartásának és széttartásának a beállítása, a futómű beállítás.

A gumiabroncs megfelelő teljesítményének alapfeltétele a bordázat megfelelő mélysége. Ha a nedves talajon a tapadás csökkenését, illetve hiányát észleli, feltehetőleg nem elég a gumiabroncson a bordázat mélysége. Ha a bordázat mélysége 1,6 miliméter alá csökken, cserélje ki a gumiabroncsot.

Gumiabroncsnyomás

A megfelelő értékre felfújt gumiabroncs kulcsfontosságú a vezetésbiztonság és a gumiabroncs élettartama szempontjából. Legalább havonta egy alkalommal ellenőrizze a gumiabroncs nyomását egy pontos nyomásmérő segítségével. A folyamatos nyomásveszteség utalhat a gumiabroncs / kerék esetleges szerelési hibájára; amennyiben ezt tapasztalja, haladéktalanul forduljon szakemberhez. A gumiabroncsnyomást minden alkalommal hideg állapotban és ne közvetlenül használat után ellenőrizze. Már egy kilométer megtétele is nyomásnövekedést okoz, amely pontatlan mérést eredményez.

A gumiabroncs bordázatának ellenőrzése

A gumiabroncs bordázatának ellenőrzésére két közismert módszer áll rendelkezésre. Az összes személy, kisteher és közepes kereskedelmi gumiabroncs a bordázatba öntött jelzősávokkal rendelkezik. Ezek a sávok a bordázat alján, különböző helyeken találhatók a futófelületen, és ha a gumiabroncs annyira kopott, hogy ezek a jelzések a bordákkal egyszintben láthatók, ideje kicserélni a gumiabroncsot. 

Felnikereső

Akciós téli gumik kiszállítása az ország területén bárhová futárral 4db guminál már ingyen!

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Örömmel jelentjük, hogy a 2012-es Hankook nyári nyereményjáték főnyereményét, a Ford Focus személyautót a K 12042 sorszámú számlával vásárló vevőnk nyerte meg!

Kívánjuk, hogy Önnek is hasonló szerencséje legyen velünk!