Süti beállítások

Téli gumi

E D 70
155/80R13 T TW401 WinterX Triangle téli gumi
E C 71
155/65R13 T ICE BLAZER Alpine+ Sailun téli gumi
E D 71
155/70R13 T Winter Defender HP Leao téli gumi
D C 71
165/70R14 T INF-049 Infinity téli gumi
E C 70
175/65R15 T TW401 WinterX Triangle téli gumi
D B 70
165/60R14 T S130 XL Rotalla téli gumi
D D 71
175/65R15 T FSR901 XL Fortune téli gumi
D D 71
165/60R14 T FSR901 Fortune téli gumi
E C 71
155/80R13 T ICE BLAZER Alpine+ Sailun téli gumi
D D 68
155/80R13 T Winmaster ProX ARW 3 Arivo téli gumi
Tételek: 1 - 30 / 6327 (211 oldal)

HASZNOS TUDNIVALÓK TÉLIGUMI VÁSÁRLÁS ELŐTT

 

Webáruházunkban mintegy 4.000 különböző gyátmányú és méretű téli gumiabroncs közül válogathat otthonában, kényelmesen. Termékpalettánkból külön kiemeljük a Continental, a Barum , és a Semperit, téli gumikat, valamint a Goodyear, Dunlop, Fulda, Nokian, Bridgestone, Debica, Firestone, Hankook, PointS, Sava, Laufenn, Uniroyal, Vredestein téli gumiabroncsokat, melyekhez egy más koncepciójú, 1 éves Kátyúgarancia párosul, ingyenesen. A garancia által promótált márkák összetétele változhat, mindig a terméknél megjelenő ikonok segítenek ebben.

Abroncscímke a téli gumikon.

Mit kell róla tudni?

 

A 2012.07. követően legyártott téli gumikat az Európai Unió döntése értelmében abroncscímkével kell ellátniuk a gyártóknak. Mit jelez az abroncscímke, hogyan kell értelmezni, és mi a gyártók véleménye róla?

A címke lényege az, hogy a vásárlók támpontokat kapjanak a vásárlás alkalmával a téli gumiabroncs néhány mérhető jellemzőjével kapcsolatban.

Hogyan is néz ki egy abroncscímkével ellátott téli gumi  és miket tudunk meg róla?

 

A téligumi üzemanyag hatékonysága:

A különböző mintázatú és anyagú téli gumi természetesen különböző hatással lehet gépjárművünk üzemanyag fogyasztására. Ennek oka a gördülési ellenállás, amire a gyártók kiemelt hangsúlyt fektetnek, szem előtt tartva persze a fékezéskori tapadást is, e kettő egyensúlya kényes kompromisszum a téli gumi gyártók szemében. A szabadon futás akkora különbségű is lehet, hogy ugyanaz az autó különböző mintázattal szerelve, azonos sebességről esetleg 100-150 méterrel is tovább tud gurulni gázelvétel után, míg megáll. Természetesen ez a különbség haladás közben is érvényesül, mégpedig fogyasztás csökkenés formájában. A gumiabroncs címkéje e szempontból kategóriánként kb 0,1 - 0,2 L / 100 km -es fogyasztás növekedést jelent kategóriánként egy 5 literes átlagfogyasztású autó esetében.

Minél nagyobb a jármű normál átlagfogyasztása, arányosan nagyobb a különbség a téli gumi kategóriák között.

üzemanyag

A téli gumiabroncs tapadása nedves úton

Ez a mérőszám azt mutatja, hogy a téli gumi nedves útkörülmények között milyen hatékonyságú fékutat tud produkálni. A legkedvezőbb, legrövidebb fékutat az "A" kategóriás téli gumiabroncstól várhatjuk el. A matricán jelölt kategóriák közötti fékút növekedés átlagosan 4,5 méter, tehát kiszámolhatjuk, hogy egy "A" jelű és egy "G" jelű téli gumi között a fékút 18 méterrel több vagyis hosszabb!

tapadás

A téli gumik zaja

Mindannyian tapasztaltuk már autóvezetés közben, hogy különböző téli gumik eltérő mértékű zajt keltenek használat közben. A matricán jelzett zajértékről azonban tudni kell, hogy nem az utastérben érzékelhető zaj mértékét jelzi, hanem a gépjármű elhaladásakor mérhető külső téli gumi zajt, mely főleg az autópályák közelében élők számára jelent kellemetlen környezetterhelést.

A téli gumi matricáján ennek mértékét 1-2-3 db fekete hanghullám szimbólum mutatja az alábbi módon.

A három hang hullámmal jelölt téligumi zaja a jelenleg érvényes maximális határértéken van, mely 2016-tól már az új határértéken kívül lesz. A két hang hullámos gumiabroncs ehhez képest 3 decibellel, míg az egy hanghullámmal jelölt téli gumi több, mint három decibellel kisebb környezetterhelést okoz.

zaj

Összefoglaló táblázat az eddig leírtakról:

összefoglaló

 

Címke magyarázatok

A minőségi termékeket gyártó cégek számára jelentős előrelépést hozhat a téligumi abroncscímkével történő ellátása. Felmerülnek azonban kérdések is ezzel kapcsolatban.

Míg a címke mindössze 3 kiemelkedő jellemzőről tájékoztat, az abroncsgyártásnál kb. 50 hasonlóan fontos jellemzővel terveznek. Ezek általában egymáshoz képest kompromisszumon alapuló tulajdonságok. Jó példa erre a Formula1, ahol kiváló tapadású és kiváló vízkiszorítású abroncsokat láthatunk, de ennek kompromisszuma, hogy mindössze 70-80 kilométer az élettartamuk.

Téli gumi

Fennáll tehát a lehetőség, hogy egyes gyártók a fent leírt 3 jellemzőre optimalizálnak egy-egy téligumi mintázatot, de ez esetleg az élettartam, vagy a hóban kapaszkodás rovására mehet.

Hiba, hogy téligumi esetében is a nedves fékút kerül a matricákra, holott normál esetben a téli abroncs vagy fagyos száraz, vagy havas körülmények között kell működjön.

A szabályzás másik kétséges pontja az, hogy a feltüntetett értékeket a gyártó tünteti fel saját mérései alapján, nem egy független szervezet végzi a minősítésüket. Magyarán szólva mindenki azt ír rá, amit akar, szankcióról egyelőre nem tudunk. Mi kereskedők nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy hány noname kínai téli gumiabroncs lesz a matrica szerint jobb, mint a neves európai gyártók középkategóriás termékei. Vagy akár a prémium téli gumiabroncsoknál is.... Tehát nem árt továbbra is olvasgatni a független tesztelők véleményét.

Köszönjük, hogy elolvasta kiegészítésünket is.